Brynilen
Kallesignal:LAFA - IMO 7514488 - Hjemmehavn: Hammerfest
Siste rederi i Norge: Marine Service AS, Oslo
|
Siste status: Som "For" Kroatia (2020)
|
Loa: 26,65 m
Br: 9,02 m De: 2,61 m BRT: 198 | NT: 107 |
Passasjerer: 94 | Lasterom: 61 m3
Fart: 26 knop Verft: Westermoen Hydrofoil, Mandal (44) NSC |
Motor: 2 x MTU
BHP pr motor: 1100 | KW: 820 Fremdrift: Propell Skrog: Aluminium |
30. juni 1975:
Levert fra Westermoen Hydrofoil, Mandal (44) til Finnmark Fylkesrederi og Ruteselskap, Hammerfest. Loa: 26,65 m, br: 9,02 m og sertifisert for 94 passasjerer med en fart på 24 knop. Satt i rute Øksfjord - Loppastedene, Øksfjord - Rognsund - Hammerfest, Bygderuta i Sørøysundet og Hammerfest - Hasvik. Juni 1987: Satt i rute Hammerfest - Rognsund - Øksfjord - Loppastedene. 11. mai 1990: I brottsjø nært land kastes båten mot land og treffer stein. Får en flenge i skroget og mannskapet velger å sette av passasjerene på Gunnarnes. Går til Hammerfest for egen maskin. Tilbake i rute dagen etter. 30. juni 1994: Lagt i opplag som reserve i Hammerfest 10. juli 1994: Settes i sommercruise på Porsangerfjorden, Hamnbukt - Honningsvåg. 19. juli 1994: Ny BRT: 201, NT: 62. August 1994: Lagt i opplag som reserve i Hammerfest 25. mars 1996: Solgt til Marine-Service As, Oslo. Omdøpt: "Oslo IV". Motorbytte ved Lindstrøl Skipsbyggeri, Risør. Settes i rute Oslo - Strømstad og samtidig reserve for "Prinsessen" og "Sørlandscruise". 16. april 1998: Solgt til SEM Marina, Split (Kroatia). Omdøpt "For". Lasterom fjernet og passasjerantall øket til 151. Satt i rute Hvar - Split. 2008: Nytt interiør i salongen. 2020: Lagt i opplag for salg. |