Renøy

Kallesignal: LJUE - IMO 9199725

Siste rederi i Norge: Boreal Sjø, Hammerfest

Siste observasjon: Ombygging ved Oma Slipp, Leirvik (11/12-17)

Loa: 30 meter
Bredde: 10,6 meter
Dybde: 3,64 meter
BRT: 308 | NT: 100

Passasjerer: 185
Fart (maks): 38 knop 
Fart (service): 31 knop
Verft: Oma Båtbyggeri AS (514)

Motor: 4 x MTU 12V2000M70
BHP: 4 x 1071
KW: 4 x 788
Fremdrift: Propeller
Skrog: Aluminium

Ankomst Hammerfest

Mai 1999: 
Overlevert fra Oma Båtbyggeri As, Stord (byggnr 513) til Finnmark Fylkesrederi og Ruteselskap, Hammerfest. Lengde: 30 m bred: 10,6 m og dybde: 3,64 m. Sertifisert for 185 passasjerer, 3 biler og 9 europaller og 38 knop, 31 knop servicefart. Satt inn i Hasvikruten (Hammerfest - Kårhamn - Hasvik - Øksfjord) og Nordkappcruise (Sommerrute)
Juni - August 2000:
Nordkappcruise (Hammerfest - Havøysund - Honningsvåg)
16. august 2002:
Satt inn i Snøhvitekspressen Hammerfest - Melkøya - Komagfjord - Storekorsnes - Alta. 
2003:
Rederiet blir kjøpt opp av franske Connex.
2004-2005:
"Renøy" og "Varangerfjord" samseiler i rute 007 pga mye passasjerer til Melkøya.
2006:
Rederinavn endret til Veolia Transport Nord, Region FFR
12.juli 2007: 
Til Sandnessjøen som avløserbåt for HTS. 
18.september 2007: 
I rute 007 Snøhvitekspressen.
26.september 2007: 
I rute 001 Hasvikruten og 004 Lopparuta for "Mårøy".
Mars 2008:
Til Sandnessjøen som avløserbåt for HTS.
15.august 2008: 
Går i rute 005 for ”Kobbøy”, men hadde en liten brann ombord og ble satt ut av drift. 
22.september 2008: 
Til Sandnessjøen som avløserbåt for HTS. 
23.februar 2009: 
I rute 001 Hasvikruten og 004 Lopparuta for "Mårøy" 
30.april 2009:
Til Sandnessjøen som avløserbåt for HTS. 
17.september 2009:
Satt inn i Trænaruta for "Helgeland" som har hatt grunnberøring.
Desember 2009:
"Helgeland" tilbake i rute, "Renøy" i reserve.
Sommer 2010:
Reserve for "Fjorddronningen" og "Fjordkongen" i rute Tromsø - Finnsnes - Harstad.
Oktober 2010:
I rute 001 Hasvikruten og 004 Lopparuta for "Mårøy" 
22. desember 2010:
Reserve for "Helgeland"
Mai 2011:
I rute for "Fjordprinsessen" i Skjervøyruta. Går i opplag/reserve (mens rederiet venter på "Sollifjell") i Tromsø etter endt rute.
Mai 2011:
Rederinavn endret til Boreal Transport Nord.
August 2011:
"Sollifjell" til Tromsø og overtar ruten, "Renøy" seiler til Hammerfest. 
28. august 2011:
Charteroppdrag, fra Alta til Seiland Nasjonalpark.
August 2011:
Lagt i opplag ved slippen i Hammerfest.
22. desember 2011:
I Trivselsruta (Tromsø - Harstad) for "Fløyfjell".
Januar 2012:
Reserve for karbonbåtene i Trivselsruta.
19. mars 2012:
I rute 001, 002 og 004 (Hasvik, Rognsund og Loppa-rutene) for "Jernøy".
11. mai 2012: 
Tilbake som reserve for Boreals hurtigbåter.
1. januar 2015:
Satt i rute 001, 002 og 004 (Hasvik, Rognsund og Loppa-rutene) som fast fartøy.
31. desember 2015:
Lagt i opplag.
1.oktober 2016:
Satt i rute Tromsø - SKjervøy og Tromsø - Lysnes - Tennskjer.
Juni 2017: 
Lagt i opplag i Tromsø.
6. desember 2017:
Solgt til North Frisian Offshore, Husum (Tyskland). Nytt navn "Adler Cat". Seiler til Oma Slipp, Leirvik for ombygging.